Наследник на "5 минути в Казанлък", стартирал на 1-и юни 2011-а година.
Наследник на "5 минути в Казанлък", стартирал на 1-и юни 2011-а година.
„Curiosas по време на Романтизма“ – уникалният спектакъл, събрал музика, поезия и танц с таланта на три любими на българската публика изпълнителки, ще бъде представен на откритата сцена зад Тракийската гробница на Тюлбето, в съботната вечер на 22 – и май като част от програмата на тазгодишния Фестивал на розата в Казанлък. Събитието е безплатно, благодарение на подкрепата на местната общинска власт.
Проектът, вдъхновен от завладяващата сила на женското присъствие в музиката и поезията през епохата на европейския Романтизъм, е по идея на обичаната в родния си Казанлък млада, но вече успешна българска пианистка, Надежда Цанова. Заедно със звездата на българското кино и театър Йоана Буковска – Давидова и прима балерината и хореограф Веса Тонова, Надежда поема по пътя на предизвикателството преди точно година време. Предизвикателство, „заложило“ на директното въздействие върху въображението, далеч от буквалния смислов прочит на думите и освободено от ограничението на всяка форма. Спектакъл, искрена покана за откровен диалог с публиката.
Трите красиви и безумно талантливи популярни женски сценични присъствия: Надежда Цанова, Йоана Буковска – Давидова и Веса Тонова, ще види на живо публиката на спектакъла под звездите край Тракийската гробница в Казанлък. Жени, от които на сцената струи светлото и топло хармонично помирение между човека и природата, овладяно в перфектния професионализъм на актьорското майсторство, клавирната виртуозност и точния рисунък на класическия танц. Балетен партньор на Тонова е премиер солистът на Софийската опера, Росен Канев.
Съвсем в духа на романтичната традиция, родена в Европа в края на 18-и век и завладяла изкуството на Стария континент в продължение на близо век, представлението на Цанова – Буковска-Давидова – Тонова, следва принципа на разбирането за човешката индивидуалност като център на романтичния светоглед. Акцентът в спектакъла, е образът на жената. Чувствена, чувстваща. Развълнувана и вълнуваща. И автор, и муза.
Поетичните текстове са подбрани и се изпълняват от Йоана Буковска – Давидова, музикалните произведения – от Надежда Цанова. Танцовата визуализация е на балерината Веса Тонова, която е и автор на хореографията. В спектакъла, заедно с поезията на Мара Белчева, Емили Дикинсън и Анна Ахматова, звучи гениалната музика на Шопен, Шуберт, Лист и Чайковски.
Премиерата в Казанлък се случва след запомнящи се представления в Музея „Земята и хората“ – София и в подножието на скалата с Мадарския конник край Шумен преди година.
В условията на първата голяма карантина заради пандемията от Ковид 19 през миналата пролет у нас, първото показване пред публика е необичайно. Представя се с видеоизлъчване през интернет. Противно на очакванията, то не просто не остава незабелязано, а и прави своя светкавичен пробив в мрежата с повече 10 хиляди регистрирани гледания. Следват две представления в тежките условия на терена при Мадарския конник край Шумен и щастливата бурна реакция на публиката.
„Искам хората в родния ми град Казанлък, да видят този мой спектакъл! Искам да го споделя точно с тях!“, казва Надежда Цанова дни преди представянето край Тракийската гробница.
Трите обичани български изпълнителки са в очакване на своята нова публика за преживяването „Curiosas по време на Романтизма“ – една отворена за мисълта и сърцето красива дискусия за женското присъствие през епохите. Заедно с поезията на Мара Белчева, Емили Дикинсън и Анна Ахматова и гениалната музика на Шопен, Шуберт, Лист и Чайковски.
Диана Рамналиева
Снимките към публикацията са предоставени от Надежда Цанова